23 juni

Jag var ute med Polly på altanen, min plan var att sätta mig i en solstol, läsa en bok och dricka mitt mintté och så skulle Polly lägga sig lugnt bredvid mig och njuta av solens strålar. Tji fick jag, hon ville så klart på upptäcksfärd så jag fick snällt hänga med i hennes tempo. Efter kanske en timme gick vi in igen. Hon tvättar sig noggrant och jag sitter och laddar inför en välbehövlig ansiktsbehandling. Min hy har genomgått en total makeover det senaste året, från supertorr till det motsatta (för tidigt klimakterie?). Måste stålsätta mig inför behandlarens övertygande uppmaningar om att köpa olika krämer för hur mycket pengar som helst. Från lyxig ansiktbehandling till vildmarken och fjällen, var mitt ute i ingenstans i helgen och red. Helt fantastiskt (bortsett från allt regn och kylan). Jag känner mig numera som en liten flicka med hästdrömmar som sitter med sin Min Häst i ett hörn och fantiserar om att galoppera på en stor äng. Men verkligen alltså, jag sa utveckla det här intresset. Det är en plikt mot mig själv!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback