Snart semester

Japp, ni hör rätt. Snart en hel veckas semester. Tänka sig. Den senaste tiden har jag ägnat åt att jobba och tvätta. Vi börjar få in ett mönster här, Polly och jag. Morgon ca klockan 5.45, jag stiger upp. Då, eller lite senare under dagen (sisådär varannan dag) spyr hon upp hårbollar och annat gojs på min säng. Jag är på jobbet i 9 timmar, sedan kommer jag hem och håller tummarna för att det ska finnas en liten lucka i tvättiderna. Lyckas hitta en sådan och springer upp och ner till tvättstugan med lakan och överkast. Åh, vad jag saknar en skrubb där jag skulle kunna slänga in allt som jag inte vill ha framme i mina 48 kvadratmeter. Balkongen, tja kanske, men börjar det regna så är det mindre trevligt sen.

Om drygt en vecka sätter jag mig i skolbänken igen. Mycket självständigt arbete. Då kan jag tvätta precis när jag vill!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback