Föreläsningar och hundfynd

Det har onekligen varit en händelserik dag. Till att börja med hade vi en heldag med gästföreläsare som verkligen kändes engagerade, engagerande och inspirerande. Men man blir trött av att bara sitta, hur intressant det än är. Till råga på sittsmärta fick jag ett vad jag tror var ett Polly-hårstrå i ögat som hängde kvar där hela dagen. Jag såg suddigt och har säkert blivit misstagen för att ha flirtat med halva skolan så som jag gått runt och blinkat spastiskt.

Trötta mot kvällen så tänkte vi se på film. Så blev inte fallet, utan på väg till mig hittade A en hund som stod och skällde envist mot mitt hus. Han var lös i ett sele och man kunde se att kopplet hade slitits av. Hunden var väldigt nervös och inte särskilt lättcharmad för att fångas in. Efter många om och men fick A tag på honom och vi kunde ta in honom och ringa polisen, som inte hade fått in någon anmälan om en försvunnen hund. Så det var bara att vänta. Med 4 hundar + 1 katt i lägenheten (varav två spetsar = öronpropparna på och köttbullarna fram).
E kom hem med bil och vi åkte in för att chipläsa, vi kan kalla honom Göte, polisen hittade nummer till ägaren och vi mötte upp dom för att lämna över Göte. Han hade slitit sig loss ett par kilometer (!) härifrån och sprungit själv över en del bilvägar. Vill inte tänka på vad som kunde ha hänt. Ägarna blev väldigt glada, Göte likaså. Vi sa farväl och kan nu andas ut och förhoppningsvis sova gott i natt.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken tur att Göte var chippad. :)

Postat av: Sanna

Läst till ekonomiingenjör tidigare. Inriktning logistik. Men såhär i efterhand känns det som att jag gjorde det bara för att jag har lätt för dom ämnena. Särskilt kul är det inte och jag har kvar mitt gamla jobb... Socionom däremot är något jag skulle brinna för och vara genuint intresserad av. Frågan är ju om man får ihop studierna med jobb och framförallt snart barn..

2009-09-25 @ 19:38:53
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: Jenni

Lite mer uppdatering tycker jag allt saknas här! :)

2009-09-29 @ 09:44:27
Postat av: Linda - ndaiL

tur att det slutade bra!

2009-10-01 @ 11:12:13
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback