15 september

För nästan exakt tre år sedan kom jag för första gången till Umeå. Vi hade skrivit kontrakt för en lägenhet som vi inte ens hade sett på bild. Hund, katt, vi själva och möbler packades in i bil & flyg och färdades 120 mil norrut för att börja plugga och skapa ett liv här. Jag minns att hösten kom på bara några dagar. Precis likadant som idag, den där stekande solen i kombination med frisk luft och löv som börjar bli röda. Inte alls på samma sätt som i Skåne där hösten kommer med sin långsamhet. Då började jag första terminen, åkte buss genom hela stan för att komma till skolan och hade egentligen ingen aning om hur de kommande åren skulle bli. Som sagt, det var tre år sedan.

Idag, 2009, så läser jag min sista termin och funderar samtidigt intensivt på planer inför nästa. Plugga vidare? Försöka hitta ett jobb? Behålla lägenheten eller flytta till annat? Och så vidare. För ikväll nöjer jag mig med att veta vad jag ska göra imorgon.


Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

Ja tiden bara springer fram..

Postat av: Lina

Kanske det kanske :P Hon har varit där en snabbis när jag skulle gå på välkomstmässan! Så kanske får hon följa med nån fler dag. :)



vad kul att hitta din blogg också :) det är fler än man tror som bloggar! :D

2009-09-16 @ 08:23:40
URL: http://fearsofjune.blogspot.com/
Postat av: Linda - ndaiL

desamma :D

2009-09-17 @ 21:36:02
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback