"Flytta hemifrån"

Ja alltså det här är ju faktiskt mitt första egna boende, bortsett från internatrum då. Detta medför massor med frågor kring hur det går till i en egen lägenhet. Det började med funderingar kring el och försäkring som jag fick ordning på. Eller ok, jag har inte riktigt fattat hur det funkar med elen men den är igång i alla fall. Nu när jag väl flyttat in här dyker det upp saker som jag aldrig ens tänkt på.. Proppskåp finns det tydligen i alla bostäder - numera vet jag vad det är och ungefär hur man gör med ett sådant. Sen att få upp saker på väggarna, dom hoppar tydligen inte dit av sig själva.. det krävs en borr och en del anstängning för att få till sådant. Avloppsbestyr ska vi inte ens gå in på.. blir det problem av det slaget så hoppas jag innerligt att man kan ringa in en avloppsman!

För övrigt då? Är fruktansvärt less på att vara så tom på energi. Trött, trött. Slänger papper i vasken istället för papperskorgen och börjar schamponera håret innan jag ens sköljt det med vatten. En veckas ide och sen vakna upp med obeskrivlig energi? Ja!

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

haha ja det är mkt egentligen med att bo själv, mkt man ska kunna... jag hade då lätt hyrt in en avloppshjälpare för det måste vara det äkligaste som finns!



hoppas du mår bra gumman!

kram

Postat av: JoHo

Hoppas att du piggar på dig, det låter... hm, besvärligt! :S Men vi går mot ljusare tider, det kommer ge mer energi och bli lättare och lättare, det är jag SÄKER på!

2009-02-06 @ 08:37:14
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Lovebirdie

Hade jag funnits lite närmare hade jag lärt dig allt jag kan! ;)

2009-02-09 @ 13:48:18
URL: http://lovebirdie.blogg.se/
Postat av: Linda

Gomorron!!

Allt bra idag? :)

Hoppas du får en fin söndag

2009-02-15 @ 10:55:29
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hallå där! Hur går det för dig då med flytt och allt?

Nu börjar vi också komma i flytt-tankar så jag tänkte se hur det gick för dig men du har väl fullt upp kanske!

Ha det bra!

2009-02-19 @ 16:54:36
URL: http://fridasusannaj.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback