Sista kapitlet av boken "Skola"

Dag ett, sista terminen. Spännande, skrämmande, konstigt. Jag trodde att jag skulle vara färdig vid detta laget. En fullfjädrad vuxen person med all nödvändig kunskap inför mitt kommande yrke. Första dagen på de sista månaderna och jag undrar vissa stunder vad tusan jag har lärt mig egentligen. Funderar på hur jag ska klara mig där ute. Skolan som är så trygg och trevlig. Sovmorgnar, kaffepauser med snicksnack, klasskompisar. Lite som en stor mysverkstad. Det är både med sorg men också viss stolthet jag startar denna sista termin.

Kommentarer
Postat av: Katta

Känner igen mig mycket utav dina tankar. Skolan har varit som en trygghet, kaffepauser, gå och komma som man vill, softa dagar..just att kunna lägga upp det som man vill och snart är man klar och ska börja jobba 8-16, jag kommer aldrig palla det! Funderar med att börja jobba 50-60& först så man kommer in i det hela ;)



Ja man tänker verkligen igenom vad man har lärt sig, nackdelen med den här utbildningen är att man verkligen får lära sig allt och då kan man inte komma ihåg allt. Jag kommer nog gå mkt mina erfarenheter som jag haft innan jag började plugga. Kommer fan int ihåg ett skit haha..



Vad tycker du om nya kursen då? :)



kram!

Postat av: Katja

Jag har två terminer kvar. Känns kul men också läskigt!

2009-09-08 @ 09:49:08
URL: http://heysugar.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback