Jag lyssnar på Bon Iver och svär

Svär över det kassa avloppet i badrummet. Vattnet sugs ner så långsamt att badkaret hinner bli halvfyllt under en dusch. Och den som känner mig vet att jag i första taget INTE gräver runt i avlopp. Fast det är bra nära, kanske med någon form av redskap? En gaffel borde funka. Eller så väntar jag tills imorgon bitti och ringer vaktmästaren.

I huset jag bor i händer det även annat. Nya studenter börjar flytta in. Kanske första gången dom flyttar hemifrån, förväntansfulla. Jag känner igen den känslan så väl efter ett antal flyttar till skolor sedan gymnasiet började. Man går in i något och har absolut ingen aning om vad som väntar förutom bilder och drömmar man själv skapat. Jag önskar de nyanlända studenterna all lycka här i Umeå!

Ytterligare en nyinflyttad (eller snarare återvändande umebo):


Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

va mysigt att du fått nikki tillbaka :D

Hurkommer det sig?


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback