23.45 = natt för mig numera

Jag lever i tvärtomlandet normalt sett med min dygnsrytm, men så får jag semester och vad händer då? Jag vänder dagarna och nätterna till vad som skulle kallas en normal rytm. Denna ynka tid är normalt sett kväll för mig men sedan ett par veckor tillbaks alltså natt. Min älskade hundbebis är tillbaks hos mig. Det är så underbart att ha henne i närheten, se på hennes små tassar när dom skuttar runt och snooza henne i pälsen när hon ligger bredvid mig. Jag ska samtidigt erkänna att det inte enbart kommer bli lustfyllt och kul med alla dessa promenader, morgon som kväll - oavsett väder och ork. Men så är det ju.

Kom hem igår och känner redan hur vibbar likt magkatarr håller på att uppenbara sig. Tvättning, städning, omtenta, seminarium, hemtenta, laga och äta bra mat, rensa ner grejer som ska till källaren och allt det andra. På drygt en vecka. Hur blev livet så här hektiskt? Helt ärligt så begriper jag inte vad som har hänt. Men nu ska jag bara lägga mig under täcket och lyssna på de nattpigga fåglarna utanför mitt fönster. Inget mer.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback