Nice vin

Ett vin som jag smakade för första gången igår: Dancing Bull Sauvignon Blanc. Jag beställde ett glas torrt vitt och fick det här. Riktigt gott trots att det var lite sötare än de viner jag brukar fastna för. Väldigt lättdrucket var det med, när servitören frågade om jag ville ha ett till glas var svaret givet. 79 kr/flaskan på Systembolaget.

Nästan lika festligt idag med rött champagne/gräddté, hett sådant! Är fortfarande lite frusen efter senaste hundpromenaden. Är över lag inte jätteförtjust i rött té men det här smakar godis och passar alltså väldigt bra om man egentligen är sugen på något betydligt mer onyttigt än en kopp smaksatt vatten.


Kommentarer
Postat av: Katja

mmm gott! längesen jag drack vin nu.. mmmm. synd att man inte har nå hemma!


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback