Utläst

image2548
Det har blivit ovanligt lite läsning på sistone. Tre böcker har jag iaf hunnit med.

Karriär & köksbesvär av Sophie Kinsella
Jag gillar hennes böcker. Fastnar direkt i dom, det är med inlevelse hon skriver och det är väldigt väldigt lättläst och roligt. Och sådär lagom orealistiskt, som en saga nästan. Men det är kanske just det som är så skönt.

Hon går genom tavlan, ut ur bilden av Johanna Nilsson
Läste den första gången för myyycket länge sedan och nu var det i skolan den skulle läsas. Jag blir imponerad av hur författarinnan med ett så rikt språk och känsla beskriver allt.. Jag kan inte känna igen mig specifikt i hennes historia, men däremot små saker som får en att gå tillbaks till barndomen och komma ihåg. Och det är lite häftigt.

Alek av Alek Wek
En självbiografi om författarinnans uppväxt i Sudan under inbördeskriget. Man får följa henne flera år under barndomen och hur hon sedan hamnar i London och blir upptäckt som modell och påbörjar den karriären.
Jag fastnade direkt i den här boken, det var så himla intressant att läsa om hennes uppväxtförhållanden och miljön i Sudan på den tiden. Hon delar med sig väldigt personligt och känslosamt och jag önskar att boken var ytterligare lite längre än vad den var.

Kommentarer
Postat av: evelina

alla de där böckerna skulle jag vilja läsa! du har väldigt bra smak =)

jo växjö skulle inte vara fel, men jag hoppas nog mer på halmstad nu!
men f vill ju uppåt fortfarande förstås!

kram


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback