Tvillingarna

image2568Den typiska Tvillingen är mångsidig, humoristisk och utåtriktad, tycker om att diskutera och att utbyta tankar och idéer. Sociala kontakter och omväxling är ett livsvillkor, liksom intellektuell stimulans och rörlighet. En vid och brokig bekantskapskrets hör till bilden samt en ständig strävan efter nya upplevelser. Tvillingen älskar att resa och tenderar att vara lite rastlös.
Den som är präglad av detta lufttecken brukar ha många projekt på gång och trivs bäst med flera bollar i luften samtidigt. Man brukar säga att Tvillingen är något av en mångsysslare, som sällan har tålamod att riktigt fördjupa sig i en sak utan hellre vill veta lite om mycket. Baksidan med denna flexibla karaktär är tendenser till ombytlighet. Tvillingen har ofta svårt för att bestämma sig och har en benägenhet att skjuta upp problemlösningar till sista minuten, men brukar alltid hitta någon finurlig lösning och klarar därmed de flesta situationer. En stor tillgång är den humoristiska, fördomsfria läggningen. Tvillingen dömer aldrig någon utan försöker att se saker och ting ur olika synvinklar.

En lättsam, anpassningsbar läggning är kännetecknande samt en ungdomlighet som brukar bevaras långt upp i åren. Tvillingen är mycket kommunikativ och laborerar gärna med tankar och idéer. Här finns emellertid en tendens att bygga luftslott, varför de flesta uppslagen stannar på idéstadiet. Men innan Tvillingen hunnit reflektera över det, är i regel nya projekt på gång! Rutinarbete är ingenting som lockar. Tvillingen behöver ett omväxlande, stimulerande yrke och söker sig vanligen till något verksamhetsområde med anknytning till kommunikation eller förmedling.

Och min favorit: "Du blir aldrig riktigt vuxen."

Vad har du för stjärntecken och är du en typisk sådan?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag är jungfru...och är nog en typisk sådan. Tror jag?

Jag gillar också fodralen från Gina. Men jag tyckte de satt så konstigt på mig och min känguru-mage (liten upptill, stor nedtill)... Får träna lite till och prova igen. Vill så gärna ha ett blått och ett rött.

Postat av: Marie

Jag är skorpion.. en riktig skorpion :P Vart har du hittat det där? Nån bra länk? Jag orkar verkligen inte plugga mer nuuu!

2008-03-27 @ 17:57:04
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: SARA

hehe jasså har ni :O just nu är de kväll så ja har ingen sol hehe ;) men ja kanske kan skicka lite imorn om de är sol då

2008-03-27 @ 20:01:31
URL: http://lrocknrolll.blogg.se
Postat av: Helena J

Jag är Fisk och är nog en väldigt typisk sådan. Det är skrämmande.. :-S

2008-03-27 @ 20:48:11
Postat av: Älsklingen

ja visst är de söta :) Men dina är säkert också jätte fina. Är de rosa? Jag är btw Våg - sjärntecknet passar mig precis. Jag kan aldrig bestämma mig. aldrig. Och så är jag en orolig själv. Tycker du att stjärntecken brukar stämma? Läser du din varje dag?

kramis

2008-03-27 @ 21:00:41
Postat av: Anna

Helena: Sambon är fisk med så jag rabblade upp hans egenskaper tidigare och tja, det stämde till viss del iaf ;)

2008-03-27 @ 21:40:02
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: Magdalena

Jag är kräfta o allt stämmer typ :)

2008-03-28 @ 23:23:28
URL: http://Smultronros.webblogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback