Tänder ett ljus

Mord i Thailand, mord i London. Bara själva ordet framkallar en otäck känsla. Det är alltid extra skrämmande när en människa har tagit livet av en annan. Man blir påmind om hur ociviliserat människosläktet kan vara (egentligen är?) och det är såklart väldigt obehagligt för varje gång man blir påmind om det. Hur förhåller man sig till människor är kapabla att ta livet av varandra? Inte den lättaste fråga. Jag tror i alla fall att det är viktigt att hålla sig medveten om att det inte är så otroligt vanligt att folk "blir mördade bara sådär" i en tid av Aftonbladets skrämsellöpsedlar och CSI på tv varje dag.

Påverkas du mycket av sådana här nyheter, eller orkar du inte ta till dig alla hemskheter?


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ja, jag tycker man påverkas utan att man vet om det. När man läser nyheterna kanske det mest blir "jaha, mord,mord,mord" men när man väl tänker efter så är det himla skrämmande och man känner sig lite rädd. Tänk om det händer mig? Även om man ibland känner sig odödlig så är man faktiskt inte det.. Dåliga argument så här på kvällskvisten - jag skyller på att jag har jobbat sent.

På tal om jobb, nä, det var inte dagiset den här gången. Jag har börjar på ett jobb till idag, inom vården (psykiskt sjuka). Det finns nog en hel del timmar att hämta där så om jag har tur blir jag stenrik och kan shoppa en helt ny garderob ;)

Postat av: Katja

Ja, men pannkakor funkar ju de också!

2008-03-18 @ 09:57:29
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: C.

jag har jättesvårt för hemska nyheter. speciellt sånna man inte kan göra ngt åt. mådde jättedåligt under hela flodvågen-grejen. inte för att jag kände ngn där men för att jag bodde nära flygplatsen och fick höra en massa historier hela tiden. sen tittade man ju maniskt på nyheterna också. det är nästan så att jag låter bli att se på nyheterna. man får så dåligt samvete för att man är så uppe i sitt eget liv när det händer så mkt hemskheter i världen.

vad pluggar du?

2008-03-18 @ 11:26:10
URL: http://christie.blogg.se
Postat av: Louise

Visst blir jag lessen när jag hör nåt sånt.. Men jag har tyvärr nog med mig själv för att låta det också trycka ner mig :/
Men det är som sagt klart att jag reagerar och blir lessen..

2008-03-22 @ 07:48:26
URL: http://rosaochfluff.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback