Jogging & öl

..fast inte samtidigt. Intet anandes om det varma vädret tog jag på mig joggingbyxorna, linne och springskorna och kutade ut i sällskap med en styck ivrig hund. Efter sådär tio meter började vi båda bli hemskt sugna på vatten men något sådant fanns inte att tillgå så vi kämpade vidare. Nu sitter/ligger vi utslagna och ser fram emot kvällens svalkande öl. Eller jag i alla fall.

Med det här vill jag säga något.. det är skitjobbigt ibland att träna, men om till och med jag kan sätta igång med sånt där hurtigt (jag = snabbmatsälskande latmask) så kan alla. För det mesta är det rätt skönt.. Man går till gymmet, gör det man känner för, ibland mer, ibland mindre. Jag tror dessutom det är riktigt bra att börja nu när det är sommar & lättare att ta sig iväg, för sen när vintern kommer så är kroppen beroende av träningen och då gör man det även om det är drygt att ta sig iväg med thermobyxor i minus tjugo-gradigt väder. Så, då var det sagt!

Kommentarer
Postat av: Evelina - blivande brud <3

puh, jag blev trött bara av att läsa om ditt tränande haha.. finns ingen sån lust i mig what so ever just nu!



kram


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback