Shopping och tull

I samband med en beställning på Strawberry hittade jag den här sidan hos Tullverket där man skulle kunna beräkna moms och tull. Ja i alla fall så skickade jag iväg min beställning och tänkte att jag förhoppningsvis skulle kunna slippa den där tullen ändå (många som gör det tydligen). Idag fick jag mitt paket och tull + moms blev 200 KRONOR! Nästan 50 % av beställningens värde. Tji fick jag, kunde lika bra köpt grejerna på Åhléns för det priset. Slutsats: räkna inte med att du kommer slippa undan tullavgiften, samt lita inte helt på den länkade sidan heller.

Dessutom hade ögonskuggan jag beställde inte alls samma färg som på bilden. No more Strawberrynet.com för mig.
Vad har ni för erfarenheter av dom?

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback