Minne som en guldfisk

Den där jäkla tvålen alltså. Var på Ica idag igen. Vi hade ingen penna i bilen att skriva ner inköpslista på, men fem saker tycker man att vi borde komma ihåg. Hem kom vi utan tvål återigen. När jag väl kommer ihåg det i affären blir det till att köpa en sådär 20 stycken. Det är ju inte tvålen som är grejen egentligen, det funkar liksom att tvätta händerna i duschcreme och så, det är virrigheten som är irriterande. Diagnos?

Kvällen har gått åt till att fila som en galning. Tänk er tjocka gélenaglar som sitter stenhårt (förutom de bitar som ramlat av), jag har filat så brutalt jag bara kunnat i säkert två timmar, sedan klippt av tipparna med en nagelfil i storlek anpassad för elefantklor. Nu är dom korta, slitna och missfärgade. Jag sörjer.

Imorgon är det uppstigning 6.30. Mitt i natten i den djupaste sömnen för mig alltså. Å vad jag ibland önskar att jag vore en utpräglad morgonmänniska. Det hade gjort livet lite lättare. Men samtidigt älskar jag mina lugna, tysta nätter.. så nja, kanske inte ändå.

Kommentarer
Postat av: JoHo

Oh... fila naglar måste ju vara något av det allra tråkigaste man kan hitta på. Eller? 2 timmar, det låter som en oändlighet. (speciellt när det är att ta BORT naglarna!) Men oj, jag ska tänka på dig imorgon BITTI när jag vaknar och du din stackare redan är uppe...

Postat av: Lajnus

Jag tror du har en begynnande demens, kanske en vaskulär demens Anna. Jag har nog detsamma, har åkt till Ica sisådär tre gånger för att köpa mjölk, fortfarande har jag inte köpt den... hmmmm

2008-07-11 @ 19:39:48
URL: http://slajna.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback