Den vita massajen

Jag köpte bok nummer ett i serien före vår resa men där blev det ju knappast något läst. Däremot när jag kom hem sträckläste jag den och var tvungen att låna de följande två. Sen satt jag dessutom någon natt och såg filmen som också har gjorts. Blev verkligen så inspirerad (kanske inte just till att fly landet och gifta mig med en massajman) men att resa mer, komma iväg på äventyr, se nya kulturer.. Det finns så otroligt mycket mer än lilla Sverige, så då kan jag ju inte sitta här hela mitt liv. Känner jag.

Åter till böckerna. I den första, med titeln Den vita massajen berättar författarinnan om resan till Kenya och hur hon på ett oförklarligt sätt föll för Lketinga, stannade kvar i landet och letade upp honom, trots att hon var där tillsammans med sin pojkvän hemifrån. Hon bosätter sig med honom och hans familj i en hydda i bushen, dom gifter sig och får en dotter. Under denna tiden (och efter) hinner det såklart hända en massa dramatiska saker och det blir aldrig tråkigt för läsaren.

Förutom att det är en väldigt intressant historia så är böckerna nästan som reseskildringar med mycket miljöbeskrivningar och i alla fall jag blir nyfiken på hur områdena hon berättar om är och ser ut.




Bild från filmen

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag förstår vad du menar. Idag är det forskningsmetodik hit och dit i stället för andra (enligt mig viktigare) kurser. Det känns som att Umeå är så ännu mer än andra universitet, men det kan vara något jag har fått om bakfoten.



Jag har sökt in till psykologprogrammet i Linköping och väntar mest på antagningsbeskedet nu. Jag bör komma in med tanke på att jag har gjort det tidigare, men säker är man aldrig innan man ser svaret svart på vitt... Sedan hoppas jag bara att jag har hittat rätt. Det är fan dags!



Vad vill du jobba med i slutändan? Fattar att det är en omöjlig fråga, men du kanske har ett hum? :)


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback