De oskyldigas tystnad

Läste igår ut boken som jag tidigare har pratat om. Rent litterärt är den absolut inget speciellt men det är ju verkligen inte det som är grejen med den här. Det är ett levnadsdokument och en väldigt trovärdig vittnesbörd från en hemsk verklighet. Somaly Mam skickades som ung till en bordell där hon våldtogs och torterades under flera år. När hon slutligen kom ifrån mardömmen kunde hon inte blunda för alla de flickor som var kvar på bordeller runtom i landet. Hon har sedan dess, bitvis, skapat center för offren där flickorna får rehabilitering och en andra chans i livet. Hon berättar också om hur hon ständigt utsätts för dödshot och hinder i sin kamp, men ändå fortsätter. Det är modigt, inspirerande och gripande. Efter att jag avslutat boken känner jag för att hoppa på ett plan, åka dit, och hjälpa till.

Kommentarer
Postat av: Lovebirdie

Tack ska du ha, Bärra! Du e inte så pjåkig du heller...

Postat av: Marie

Ja det ska jag göra. :) Vore kul med en fika, eller? :)

2008-07-18 @ 18:33:05
URL: http://marieguld.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback