The strejk is on

Ni har förmodligen inte missat att busstrejken är igång i Västerbotten. Strejk är ju ett intressant fenomen. Jag är lite sådär att jag tycker det är gött när folk är lite franska av sig, reagerar, protesterar och syns. Fast visst hade det varit så mycket enklare om saker kunde lösas utan att allmänheten blir lidande. Det är ju som kluvet, å ena sidan så har jag helt förståelse för busschaufförerna, å andra sidan är det trist för människor som verkligen måste med dom inställda bussarna, just i denna frågan är det ju som ofta annars även att de svagaste drabbas hårdast (personer som inte har hälsa eller ekonomi för att ha bil tex).

Hittade den sötaste kommentaren i en diskussiontråd om strejken:

"nu får man köra moppe in till stan ( 3 mil) hoppas att det inte varar så länge. fast det går nog bra. tar bara lite längre tid och få hoppas att det inte regnar....."

Kommentarer
Postat av: sarah

härligt :) med nagelfilningen menar jag , inte med bussarna :/ . Hur är det med dig idag ? :)

Postat av: Sarah Giercksky

ja jag får gå i 40 minuter bara för att komma till ett tåg ^^ fin blogg iaf! :)

2008-07-10 @ 09:45:11
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback