Vidrigt

Jag fick ett mail om djurplågeri med en protestlista till. Länkad till mailet var en film från PETA. Jag såg ett par sekunder sedan kände jag hur jag blev alldeles illamående och gråtfärdig. Det är så jäkla sjukt och vidrigt hur en del djur behandlas. Sedan tänker jag att vem är jag att egentligen klaga, jag äter kött, och jag använder skor & väskor av skinn. Jag tycker verkligen det här är svårt, det är svårt att vara en helt korrekt människa i alla avseenden. Livet hade blivit så otroligt begränsat om man gjorde precis allt "rätt", men samtidigt tycker jag att vi har ett ansvar att göra så gott vi kan (tex att inte använda päls, köpa ekologiskt kött om det finns) och att vara medveten om situationer som finns runtomkring oss. Mer än så kan man kanske inte alltid begära?

Filmen (som är från en kinesisk pälsfarm) kan du se
här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu ska jag göra mig klart för att åka ner till stan...Ha en toppen dag...

Postat av: Pernilla

Nä, gud - jag vill inte heller ha massor av barn. Två räcker gott och väl åt mig... skulle faktiskt till och med kunna nöja mig med ett om det så skulle vara :)

Jag var faktiskt vegetarian i lite mer än fem år, tills för ett år sedan med andra ord. Jag klarade absolut inte av att äta kött när jag tänkte på hur många djur behandlades. Jag tycker fortfarande att det är hemskt och äter fortfarande mycket vegetariskt, men det är som du säger - man orkar inte vara en moraltant i alla avseenden och för att vara ärlig så tycker inte jag att man behöver vara det heller :)

2008-02-04 @ 15:26:54
URL: http://pernillah.tjejsajten.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback