Anställningsintervju

En typisk intervju för chefspositioner?

- Trevligt att träffas Svea-Greta, då kör vi igång då. Tycker du om människor sådär i allmänhet?
- Nja, nej faktiskt inte
- Bra bra
- Hur hade du hanterat en konflikt på arbetsplatsen?

- Ja alltså jag hade nog undvikit stället
- Underbart

- Hur ser du på dig själv som ledare?
- Jag kör på så som jag vill ha det, personalen är enbart ett bihang till min storhet
- Är det några särskilda egenskaper som gör dig särskilt lämplig för det här jobbet, anser du?
- Jag kan ju nämna att jag är diagnostiserad med asocial personlighetsstörning
- Utmärkt, tjänsten är din!

Med inspiration från bland annat Någons chef.


Kommentarer
Postat av: teddy

hahaha tänk om det kunde gå till på detta viset :) Då skulle ju alla vara chefer , fast utan anställda .)

Postat av: Anna

jag håller helt med dig, det är det jag menar. Det är inte okay att göra skilnad på människor. Men det är svårt att undvika det när man lätt kan styra andra med sina åsikter. Människan är idag allt för lättberörd och osäker i sig själv, så minsta lilla fastnar som en klistermärke på dom.

Låter lite som mig :)
Jag kan inte unvika dom krav som arbetsmarknade kräver, men jag hoppas att jag ska få göra något jag trivs med och sedan kunna fortsätta med resten på sidan av.

Kram

2008-02-07 @ 18:10:51
URL: http://eenough.blogg.se/
Postat av: Marie

Ska du lotta eller välja själv? :)

2008-02-07 @ 18:11:59
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback