Chokladtårtor i drömmarna och lite huvudvärk

Inatt drömde jag om chokladtårta, jag var på café och det fanns massor att välja mellan. Jag valde såklart den största och kladdigaste och den var helt fantastiskt god. Nu när jag vaknat och satt mig vid datorn så klickar jag mig in på Johannas blogg - och vad ser jag inte där om en smarrig chokladtårta. Och inget chokladliknande har jag hemma. En sväng till Ica och I fix.

Igår började kvällen på Taj Mahal tillsammans med Frida och hennes pals hemifrån. Jag har inte ätit indiskt på tio år och detta pga den otroligt starka rätt jag då åt som enligt personalen skulle vara "mild". Men skam den som helt ger upp, så jag var nyfiken på att prova igen. På servitörens inrådan beställde jag från den milda avdelningen, det blev en Chicken Tandoori och det var hur gott som helst! Dit kommer jag gå igen. De övriga brudarnas val såg riktigt goda ut med.

Efter middagen kände vi suget efter drinkar så vi begav oss till O´learys och drinkade. Jag var nog lite tröttare än vad jag ville erkänna för mig själv igår, så ganska tidigt fick jag skjuts hem och gosade ner mig i sängen.

Kommentarer
Postat av: Katja

Indiskt... mmm vad hungrig jag blev nu!

Postat av: Helena J

Ett par andra milda och underbart goda är ju annars Chicken Tikka Masala och Butter Chicken. (smakar nästan samma) :-)

2008-08-10 @ 19:39:10

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback