Bagel & svart spets

Var till att börja med förbi jobbet där Sofia hade på sig en ursöt spetsjacka från Gina Tricot. När Sara och jag en stund senare möttes var jag bara tvungen att dra med henne dit för att kolla in jackan på plats.. en fanns det kvar i rätt storlek så då hade jag inte mycket annat väl än att köpa den. 249:- för dig som är intresserad.


Efter ytterligare några stopp i diverse butiker hamnade vi på mitt hangaround-place, dvs Bibliotekscafét. Deras laxbagel är inte att leka med. Hade lätt kunnat äta två på rad. Fanta blev det till den underbara mackan. Hur kan läsk på flaska vara så mycket godare än annan läsk? Haha, ungefär varannan gång jag säger ordet läsk går mina tankar tillbaks sådär 15 år  tiden och till en eftermiddag på vad blir det, mellanstadiet. En kille i klassen och jag hade följe från skolan och där jag skulle svänga av stannar vi till, då frågar han mig: Eh, ehm.. skulle du vilja följa med mig hem och dricka läskeblask? Jag uppfattade frågan med ungefär samma allvar som att det hade varit - vill du gifta dig med mig? Jag tackade nej till erbjudandet, skyndade mig hem och vågade inte ha följe med honom mer igen.

Kommentarer
Postat av: Helena J

Haha, det roliga i detta är ju ordet läskeblask! :-)Är/var det verkligen någon som använde det ordet? Trodde det bara förekom i Kalle Anka-tidningarna. :-) Vad sött!

2008-08-22 @ 19:04:40
Postat av: Anna svarar

Helena: Exakt :D


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback