Tillbaks

Well well well.. det här med bloggpaus var väl kanske inte så effektivt ändå.. om sanningen ska fram är jag så beroende av min "dagbok" att jag har suttit och skrivit i Word.

Utan blogg dag ett

Hade pluggdejt med fyra trevliga kamrater, och emellan allt snicksnack fick vi faktiskt gjort litegrann. Bestämde mig sedan för att läsa resten av dagen, men hey, hur roligt är det med en bok som heter "Hur moderna organisationer fungerar", författare: Dag-Ingvar? Hamnade istället knaprandes på mina pistagenötter och lyssnade på skön musik. Jag tror att jag hade passat in i något karibiskt land, jag tänker mig en strand, gungande toner och en drink i handen.

Sen var det det där med shopping, jag har ju sagt att det är så gott som shoppingstopp fram tills New York, men efter mina provförpackningar med det fancyiga shampot/balsamet som var jag tvungen att inhandla detta.. och till fick jag en dvd med Hairspray. Så det där TJÄNADE jag nästan på! Hittade även en bok på bibblan som ska läsas när tid finns.

image2675

Ja sen vet jag inte riktigt hur mycket det egentligen gör med bloggpaus, tv´n finns ju fortfarande liksom.. på måndagar är det dessutom Prison Break, gud vad spännande det var! Hur ska det nu gå? Dagen avslutades sedan med att jag inte kunde hitta den minsta centimeter bomull hemma och fick tvätta av sminket med toapapper.

Utan blogg dag två

Pollykatten är den absolut bästa avstressningsmetoden som finns! Hon lägger sig bredvid en, börjar spinna och sen blir jag fullkomligt lugn. Djur borde verkligen användas mer inom vården till exempel - jag tror stenhårt på att husdjur gör människor mer harmoniska.


Dagen före tenta känns alltid speciell, stress, lite nervositet, rastlöshet, man vill få det överstökat samtidigt som man önskar att man hade åtminstone en vecka kvar på sig att plugga. Jag läser på i alla fall, varvat med msn-snack och telefonsamtal. Ja, och så har jag dammsugit. Min nya grej är att bära runt dammsugarklumpen samtidigt som jag far runt med själva munstycket, för maximal träning. Sjukt bra, jag lovar.. svetten rinner efter 80 kvadratmeter.


Skulle ha fått besök men mina latmaskar till vänner kom icke, men, då ringde S och sa att hon var i närheten och kom in på en fika. Nu känner jag inte att jag får gjort så mycket mer idag så lägger min tillit till slumpen eller vad det nu är som avgör.

image2676
image2677

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha, visst är det sorgligt när man känner att man är beroende av sin blogg. Men, men - kul att du är tillbaka...redan ;)

Ja, jag var lite skraj när jag satte mig i stolen. Men nålen var faktiskt inte så farlig som jag trodde. Klarade det förvånansvärt bra och resultatet blev jag nöjd med :)

Nej, nu ska jag berätta något tråkigt. Det blir varken öl eller Lund. Tyvärr! Jag ska börja jobba kl 07 dagen efter så jag får snällt stanna hemma och ha mys med en kompis. Vad ska du hitta på?

Postat av: Katja

Ja fifan, de e ju så skoj o läsa bok liksom ;)

2008-04-29 @ 19:51:30
URL: http://candygal.blogg.se
Postat av: Lina

Välkommen tillbaka min lilla groda!

2008-04-29 @ 20:23:02
URL: http://slajna.blogg.se
Postat av: Sanna

Åh, mackan såg ruskigt god ut!
Ja det där med detox känns lite skrämmande, och det jävliga är att vi inte riktigt läst igenom boken som vi ska följa ännu, så vi har ingen aning om vad vi egentligen ger oss in på...
Det där buzzador är något jag också klurar på gå med i. Vad tycker du? Bara positivt inställd?
Sist men inte minst, välkommen tillbaks:)

2008-04-29 @ 20:38:59
URL: http://fridasusannaj.blogg.se
Postat av: evelina

haha ja bloggen är svår att leva utan när man väl vant sig! tur du kom tillbaka så snart tycker jag =)

det blir luuugnt på valborg, jag jobbar massa! kanske grilla eller nåt iaf =)

vad ska ni själva hitta på?

kramar

2008-04-29 @ 20:40:13
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Stella

Älskade IKSU! Jag har tränat där tidigare och jag trivdes verkligen hur bra som helst :) Dock måste träningen vara lättillgänglig för att jag ska ta mig iväg och träna så jag ska köpa kort på USM istället (bor på haga så det blir mycket närmare dit än till iksu)

Vad pluggar du förresten? :)

Jepp, det ska jag! Ser verkligen fram emot den massor :)

2008-04-29 @ 20:56:25
URL: http://stellaliljestrom.blogg.se
Postat av: Katta

haha visst e det svårt att hålla sig borta från bloggningen ;)



usch kommer gå åt pipan imorron men men fan va skönt när tentan e över!! :D



kram!!

2008-04-29 @ 21:42:41
URL: http://kattaskrypin.blogspot.com
Postat av: Evelina

Hihi, ingen idé med bloggpauser alltså :)

2008-04-30 @ 14:25:45
URL: http://evvvelina.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback