Om bloggar och bloggandet

  • Hur länge har du bloggat? 
    Nu ska vi se, började i februari 07 så nästan ett och ett halvt år.

  • Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga? 
    Vad jag minns så var jag knappt medveten om bloggarnas existens och hade ingen aning om hur otroligt många det var som faktiskt bloggade. 

  • Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
    Oj, vet inte.

  • Hur känner du inför ditt första blogginlägg, när du såhär i efterhand, läser dem?
    Det var ju inte såå längesedan så jag känner ingen sådär extrem skillnad till vad jag skriver om nu.

  • Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
    Ganska många, en del dagligen och andra lite då och då. Det är framförallt dom jag har kontakt med genom kommentarer.

  • Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
    Väldigt blandat, fast den största andelen är nog trots allt dagboksbloggar.

  • Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om?
    Kan inte komma på någon direkt men jag tänker lite på tex väldigt stilrena inredningsbloggar kan jag tycka är kul att besöka, men det är långt ifrån hur min blogg är.

  • Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
    Känner inte att jag har någon specifik "tvillingblogg", däremot är det många olika jag kan känna igen mig i vissa delar eller tankar.

  • Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
    De flesta tycker det är kul men sen finns det dom som inte förstår alls hur jag orkar och varför jag bloggar.

  • Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
    Bra fråga. Vet faktiskt inte.

  • Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
    Ja det tycker jag. Har hela tiden varit mån om att blogga på ett sätt som jag känner mig bekväm med. Med tanke på att man egentligen inte har den blekaste om vem som läser ens blogg, bortsett från någon procent, så är mitt medvetna val att inte vara alldeles för privat.

  • Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
    Familjen är ett sådant ämne som jag håller utanför bloggen, likaså håller jag det ganska begränsat vad det gäller A´s och min relation.

  • I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
     Alla vi som bloggar om oss själva tror jag har ett visst mått av en exhibitionist i oss, och det är klart att utan kommentarer hade det känts som att jag likväl kunnat skriva en privat dagbok.. men ett bekräftelsebehov är definitivt inte den största anledningen till att jag bloggar om jag säger så.

  • Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
    Till en viss del kan man nog det. Men sen är det ju så mycket annat som "är" en person som man aldrig kan få se genom en internetsida.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback