Lördag

Jag fick besök trots allt, Sara kom med sitt trevliga sällskap och som bonus en massa kärleksmums. Så vi festade på cookies och drack både té igen och Loka. Citronmuffinsarna får jag festa på ikväll istället.. dom blev riktigt fina.

Det här med grillningen som börjar nu. Jag har två sätt att se på det, jag kan inte riktigt bestämma mig hur jag vill ha det.

1) Vad är grejen med att alla kastar sig ut och grillar så fort solen skiner mer än 2 sekunder och temperaturen är över en minus? Som idag: alla grillar där ute fast än att det är svinkallt. Det blir lite sådär "nu SKA vi sitta här i kjol och ballerina och peta på våra korvar bara för att".

2) ..Å andra sidan är grillat så sjukt gott att man egentligen borde göra det varje dag oavsett väder.

 [För övrigt lyssnar jag idag på:
Körslaget, Amy Winehouse och Nationalteatern]


Kommentarer
Postat av: teddy

hahaha nr 1 är ju klockrent. Bara för att det är sol så är hela sverige ute och pillar på korvarna:) (ojjj det där formulerades nog fel).
Vi hade salladspicnic idag :) Man får passa på.

Låter gott med era muffins:)

kramis

Postat av: Johanna

Anna: Visst är det BESVÄRLIGT när ens sambo lämnar en ensam hela dan!? :p

Och jo, det där stackars bonsaiträdet har allt fått uppleva hjärt-lung-räddning ett par varv. De är TOKKÄNSLIGA för att torka ut, behöver vatten VARJE dag! Men om de får de (plus lite blomsprutedusch ibland) håller de sig faktiskt glada! :)

2008-04-19 @ 23:58:45
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: anna

jag kunde inte låta bli att trycka det nu.
HAr varit där en gång, för 8 år sen och min parisförälskelse är lika brinnande som då..

2008-04-20 @ 01:58:33
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Sanna

Japp, kör ett nytt försök med tvättid idag:) Ja, jag får väl ge efter för de där trosorna jag också då, någon gång när plånboken tillåter! Sverige lider verkligen av någonslags grillhysteri! Men faktum är att det är jävligt gott så det dröjer väl inte länge för än jag själv står där och rastlöst petar på de stackars köttbitarna! Ha en härlig söndag!

2008-04-20 @ 10:13:47
URL: http://fridasusannaj.blogg.se
Postat av: Marie

1) Grillat luktar sommar & gott. 2) Jag vill oxå grilla varje dag :D

2008-04-20 @ 10:23:11
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Angelica

Du grillat är helt klart värt.. man kan dessutom äta delikatessen inne. Du är bara bitter för att du inte grillar!! :P

Ja du kan komma och käka vilken dag som helst.. :)

2008-04-20 @ 11:23:50
URL: http://denanglalika.devote.se
Postat av: Caroline

Jag fick inte ens några frågor eller att de behövde titta på mig. Jag ringde bara till vårdcentralen och sa att jag ville ta bort två leverfläckar och så fick jag en tid. Fast de är ganska stora och sitter precis vid jeanslinningen så, i alla fall den ena är väldigt i vägen.

Jag var också redigt trött på all foskningsmetodik men nu kan jag istället säga att vi kanske har haft lite för lite i alla fall. Man behöer kunna det när man ska skriva sin c-uppsats.

Jag kan ärligt erkänna att jag är värdelös på att grilla, dock gillar jag det starkt!
Stå på dig, du behöver inte grilla om du inte vill :-)

Kram!

2008-04-20 @ 14:17:38
URL: http://RENT.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback