Ansvar och pasta

Idag har jag varit en ansvarsfull och mogen människa som stannat hemma istället för att festa nu när jag är lite krasslig och dessutom ska jobba hela dagen imorgon. Det är tydligen sådant som kallas att vara vuxen.

Stan var trevligt! Vi fikade på mitt favvoställe, gjorde av med några hundralappar i affärerna och fick en full tant som vän på busshållsplatsen.. "äääär du skåååning, nämen då ska du få en kraaaam av mig".

Lagade en god pasta-pestomiddag med inspiration från min sockertopp Slajna, sen kom A hem och vi har kikat på en helskum film, Man about town med Ben Affleck. Do not hyr it!

image2587

Kommentarer
Postat av: C.

jaa. underbart, blev lite festivalfeber över det hela :)

kvällen har varit lovely. det blev grillmiddag med 10pers. väldigt spontant men då blir det ju bäst.

man about town? vad handlade den om?

Postat av: teddy

Hej hej tjejen. Jag är inne för att önska dig en fin veckan. Jag blir inlagd imorgon och skriver inte på ett tag :( Ta hand om varandra.

kramisar

2008-04-06 @ 08:08:52
URL: http://caitlin.blogg.se
Postat av: Pernilla

Haha, fyllon är ingen höjdare. De borde förbjudas på bussar ibland - jag blir så obekväm i deras sällskap. De säger så konstiga saker till en.

Obegränsat spa-konto hade verkligen inte skadat i mitt liv heller. Särskilt inte för fötterna som blir utsatta i stor grad varje dag..

Nja, jag har sökt praktikplats på några kvinnojourer, men ingen har velat ta emot. Mina planer inför hösten lutar åt att bli två halvfartskurser på distans och kanske jobba ideellt någon dag i veckan på en kvinnojour om den möjligheten finns. Då får man åtminstone in en fot i verksamheten :)

2008-04-06 @ 09:58:38
URL: http://pernillah.tjejsajten.se
Postat av: Marie

Haha den där disktrasan var cool. Vart hittar man den?

2008-04-07 @ 12:31:49
URL: http://marieguld.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback