Vad kan man göra för mindre än en tia?

Några dagar kvar till csn/lön och jag är nog inte ensam om att ha ett utarmat konto. Som den listfantast jag är så bjuder jag på lite gratis (eller nästintill gratis-) tips!

♣ Bilblioteket är det allra bästa. Förutom alla böcker så finns där cd-skivor och dvd-filmer.
♣ Engagera dig i något ideellt arbete som du känner intresse för
♣ Sälj saker på loppis eller internet, aktivitet som du tjänar pengar på istället för att spendera

♣ Bjud in dig själv till folk sådär lagom vid middagstid
♣ Ha knytkalas - du bjuder på ditt vardagsrum/kök, gästerna står för allt annat :-)
♣ Gå på gratis föreläsningar, konsthallen, gallerier m.m

♣ Ut & fotografera (eller stanna kvar hemma och gör det, motiv kan dyka upp överallt)
♣ Ha bytar-dagar med vänner, klädbyte, bokbyte osv.
♣ Spela sällskapsspel, det är definitivt underskattat

♣ Skriv vanliga hederliga brev och skicka till vänner, mormor eller någon kusin
♣ Organisera bland lådor, hyllor, foton, köksskåpen..allt som går att organisera

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är bra, marknadsför bibilioteket. Jag är ju trots allt bibliotekarie =P!

Postat av: Else

Vilka bra tips, hörrudu! De ska jag lägga på minnet.

Vad är det som får dig att tro att jag inte redan har en liten Epa? :) Nej, så långt har det faktiskt inte gått ännu, men man vet ju aldrig!

2007-10-23 @ 14:32:52
URL: http://elseviklund.blogg.se
Postat av: Carolita

Bra tips!
Jag gillar att spela sällskapspel typ UNO, Kalaha och TP

2007-10-23 @ 17:08:46
URL: http://chululi.blogg.se
Postat av: Jennifer

GRYMT bra lista för den där sista veckan innan löning! :)

2007-10-25 @ 16:24:16
URL: http://tjusigamockasiner.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback