Intervention

Såg Intervention inatt och blev så rörd av den ena historien. Tjejen, Michelle, var 18 år och hade blivit sexuellt utnyttjad som barn. När hon var 12 år fick hon sin första sil av sin sk mentor. Sedan dess hade hon missbrukat metamfetamin och var riktigt djupt inne i det. Man fick se och höra henne både påtänd och nykter och hur familjen reagerade och kände. Jag kunde nästan känna frustrationen och maktlösheten ända hit till soffan.
I alla fall så fick familjen med hjälp av utomstående henne att åka på behandlingshem och i slutet av programmet hade hon varit där i 5 månader och var ren.

Jag var så sanslöst trött imorse så jag hoppade föreläsningen och ska sitta begravd bland böcker idag istället och läsa om en den kvalitativa analysen. Yeyy. Har laddat med egenpressad apelsinjuice och nu kaffe.

Kommentarer
Postat av: tova

ja visst är den :P från ellos!

Postat av: Charlotte

Vad bra att jag kikade in - jag somnade framför Intevention igår kväll och undrade hur det gick för tjejen. Så härligt att det verkade ordna sig för henne!
Om 10 dagars-kuren med postiva tankar. Det går...sådär. Jag försöker vända mörkt till ljust, men jag håller med dig - det är lite skrämmande att upptäcka hur ofta man förvandlas till kinkfian från gnällvetet...

2007-10-15 @ 13:21:16
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: contaqt

Svar: Jag var i Wichita i Kansas.. du vet, där det var en seriemördare som härjade. Hehe. Dock var det ingen som upplyste mig om det förän efter jag vatt där. Tur var väl det, annars hade jag vatt skiträdd. Jo det var hur kul som helst att vara utbytesstudent. Fast jag var nog lite ung. Bara 15-16. Åsse gick jag i skolan med massa 18 åringar. För tydligen när vi e 15 är vi på samma nivå i skolan som de är när de är 18. Hehe..

2007-10-15 @ 13:36:53
URL: http://contaqt.blogg.se
Postat av: Frida

Aah jag såg också det i natt och det hela är ju så tragist. En jävla våldtäkt låg ju bakom det andra fallet också, den shopping beroende kvinnan!

2007-10-15 @ 21:13:34
URL: http://frida07.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback