En lördag hos oss

Vi gjorde det stora misstaget att åka till stan en lördag. För er som inte är bekanta med Umeå så kan jag berätta att stan på lördagar är galet. Hela Norrland är där då, man kommer knappt fram på gågatan och vill man prova något i en affär så kan man räkna med åtminstone 10 minuters kö till provrummen. Fastnade mest på Åhléns där dom har så otroligt mycket fancy och schmansy..jag blir på gränsen till deprimerad av att vara därinne och se allt framför mig som jag vill ha. Och när det blir för mycket så struntar jag i allt - det går liksom inte att prioritera då.

På torget diskuterade jag med en tant som sålde fågelmataranordningar hur ekorrarna får mat i vinter. Dom gillar tydligen talgbollar och nötter..häng upp det i träden alltså! Men,som hon också så vänligt informerade så får det inte hänga för lågt för då tar räven maten!

Dagens dramatik består nog framförallt av jeansprovande. Jag testade ett par snygga Acne-jeans i storleken jag brukar ha. Men jag fick inte på mig dom! Såhär är det nu: jag får inte köpa nya jeans förrens jag gått ner ungefär 3 kg. Och det projektet påbörjade jag direkt med att köpa en sallad med fullkornspasta medan A satt och glufsade i sig spagetti och köttfärssås som vart extra flottig. It sucks att vara nyttig!

Kommentarer
Postat av: fry

lycka till babe! det där med att gå ner i vikt är hopplöst. jag skickar upp min abtronic till dig. puss!


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback