Det där med att bada

Skrubbar badkaret, fyller på med varmt varmt vatten och häller i ungefär en liter badolja. Sjunker ner i vattnet, efter fem minuter börjar det kännas ljummet.. halkar runt av all olja. Nikki kommer in i badrummet och tittar bekymrat på mig, Polly ställer sig på kanten och spanar på vattnet som rör sig och jag börjar känna mig russinskrumpen. Sätter på lite varmare vatten och funderar på något bra jag kan ligga och tänka på. Nej, jag ger upp.
Sammanfattningsvis: bada är mycket trevligt de första minutrarna eller med bubbel, annars är det rätt meningslöst.

Jag ser alla bilder framför mig där det ligger en leende sminkad tjej i ett badkar och så står det som rubrik "Unna dig en stunds vardagslyx i tillvaron ". Jag är inte den personen. Hur mycket jag än tänder ljus och ställer ett glas rödvin bredvid badkaret så får jag inte till den där myspyskänslan, jag blir mest rastlös.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ja det var liksom menat som ett skämt det där med bara
590 euro, så rik är jag inte! ha en bra kväll!

Postat av: Anna

Sammalika.
Man tror att man ska ha ro i kroppen att "slappna av, njut, känn lugnet och unna dig själv lite vardsgslyx".
Eh, nope.. Jag blir till och med less av att duscha... that aint for me.

2007-10-19 @ 17:46:54
URL: http://hockeyfruns.blogg.se
Postat av: sofia

tack för tipset, bra att tänka på till nästa gång!
haha du beskriver precis hur det är med bad! Skönt i början, men sen bara svalnar vattnet...

2007-10-19 @ 18:07:02
URL: http://millstone.bloggspace.se
Postat av: jenni

Jag vet! Jag är alltid lika peppad innan jag badar. När jag väl efter att ha fyllt upp badkaret en halvtimme och hoppat i så inser jag att det blir jäkligt varmt efter en stund. Tvärtom mot dig då... :) Dessutom är man liksom fast där. Inget att göra. Läsa är väldigt krångligt utan att lyckas bada boken med... Skulle va göttare med en jacuzzi där man kan bada två.. Mycket roligare!

2007-10-19 @ 18:57:52
URL: http://metrobloggen.se/missjen
Postat av: rebecca

Haha! Bra! jag vet! precis så är det för mig oxå. Och så tänker jag att jag "borde" tycka det är mysigt och skönt. Enda gången det funkar (dock totalt opraktiskt och jobbigt) är om jag läser en tidning eller en bok i badet. Jag kan inte bara ligga o mysa själv! Jo, det funkar om man är helt superduper nykär oxå, för då ligger man fånleende och hör fåglarna kvittra typ.
Men annars... Tyvärr rastlös!

2007-10-19 @ 20:50:05
URL: http://www.rebeccasalmgren.blogg.se
Postat av: Jenny

Du har så rätt! Och jag vill hellre ha det för varmt än för "kallt", så jag ligger och svettas och vill bara upp efter ett tag. Nej, dusch är mycket bättre. Dock tycker jag det är jobbigt att duscha, det tar sån jäkla tid att tvätta allt hår, med schampo, balsam och inpackning och sen att torka det... :)
Kram

2007-10-19 @ 22:20:29
URL: http://jennysundin.blogg.se
Postat av: alexandra

Tycker absolut inte om att bada haha :P

2007-10-20 @ 13:08:44
URL: http://dependence.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback