Rättvisemärkt

Julen är ett perfekt tillfälle att handla rättvisemärkta produkter på. Önskar sig en person något från ett specifikt märke så är det lite svårt att hitta det rättvisemärkt.. men allt det där man köper som kanske inte är så personligt eller noga utvalt - då känns det väldigt mycket bättre att köpa något med gott samvete.
Tyvärr tycker jag det är lite svårt med fairtrade på nätet, jag har i alla fall inte hittat särskilt många butiker med webbshop. Lilon har några saker, likaså Ekohandel, Hildur, Minni och Shop Equita (som skickar från USA) har betydligt mer. Vet du kanske fler? Lite inspiration kan ni få från ett tidigare inlägg som hittas här! Det här blir för övrigt nästa projekt på Shoppingspree, nya kategorier med ekologiskt och rättvisemärkt.

Kommentarer
Postat av: Jim

Konstigt nog tänker jag för lite på rättvis shoppning, bäst att passa på nu till julhandeln, apropå det sista så såg jag att det låg snö kvar vid ICA:s parkering (jag var inte i stan när snön kom), samt pepparkakor på kampanjhyllorna.

Postat av: evelina

jorå =) men jag slutade redan vid 14 =)
kram!

2007-11-05 @ 17:08:37
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Ingeborg

Precis! Jag brukar alltid försöka köpa etiskt korrekta saker till folk i julklapp. För folk man känner sådär halvbra men ändå måste ge något till brukar jag ge julkort från viskogen, där man betalar för att de ska plantera träd i afrika för att hjälpa bönderna. Det brukar vara uppskattat!

2007-11-05 @ 18:33:37
URL: http://brutalchoklad.blogg.se
Postat av: Ingeborg

Jag rekommenderar det verkligen. Många tror jag tycker att det är kul att få också, speciellt såna som "har allt". då tycker nog de också att det är bättre med en bra grejj än att köpa skräp liksom.

2007-11-05 @ 19:38:40
URL: http://brutalchoklad.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback