Pengar

November är verkligen inte en trevlig månad, varken vädermässigt och framförallt inte ekonomiskt sett. Det är förutom en miljon julklappar dags att betala mobilräkningen, tandläkarbesök och det är allt annat. Varför är allt så jäkla dyrt? Det går inte någonstans ihop med studiemedlet som är på drygt 7000 kronor.
Jag är visserligen inte den det är mest synd om, jag har extrajobb, sambo som arbetar heltid - men jag vill klaga ändå, faktiskt. För jag blir irriterad på hur dom tänkt sig.. studiemedlet är verkligen enbart anpassat för dom som bor i korridor, kan tänka sig att äta nudlar åtminstone tre dagar i veckan och aldrig drabbas av några plötsliga utgifter. It sucks!

Kommentarer
Postat av: stina

studiemedlet är anpassat för folk utan minsta mode- eller klädintresse.. och folk som inte ringer, och folk som inte tänder sina lampor och aldrig kör punka på sin cykel.. och aldrig får hål i tänderna..

Postat av: Carolita

Det är helt sjukt lite tycker jag med. Och jag menar dem behöver ju inte ens öka på bidragsdelen! Jag skulle bli skitglad om dem ökade min lånedel..

2007-11-22 @ 04:07:08
URL: http://chululi.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback