För ett hus av sten - Gina French

Beskrivande text: "För ett hus av sten och sin fattiga familj gjorde Gina French allt- det här är den sanna historien om en ung filippinsk kvinna och hennes tragiska öde.
I en cell i England sitter Gina och väntar på sin rättegång, anklagad för mord på sin man. Journalister i England kallar henne "mördarhustrun". Vad fick henne att knivhugga sin make, fadern till hennes barn?

För ett hus av sten är hennes egen berättelse och försök att förklara. Det är en sann historia som tar oss från barndomens filippinska fattiga bergsby till ett liv i överflöd i New York, från dans på barer i Manila till ett äktenskap alltmer präglat av övergrepp och misshandel ..."

Mina kommentarer: Jag fastnade direkt i den här boken, den är en intressant, lättläst och välskriven. Snabbt inser man att det låg mycket bakom vad som hade hänt och det är spännande att läsa om hennes uppväxt och familj, som är extremt annorlunda de flesta familjers i Sverige till exempel. Det är en mestadels hemsk men stundvis också fin historia.

Mitt betyg: AAAAA 5 av 5


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh, tack för tipset - verkar vara en bok precis i min smak :) Ska jag införskaffa mig efter jul eller så!

Ja, jag tror också att det kan bli intressant med Amanda-stuk på låten. Hon har ju tendensen att sjunga lite "lidande" och det passar bra in på låten.

Jo, jag känner till rasen. Gick faktiskt och pratade om den i helgen. Jag har alltid sagt att jag vill ha en liten hund, men om jag mot förmodan ändrar mig ska det vara en Golden Retriever eller en Samojed. Älskar Samojeder jag också och så kom jag plötsligt på att det fanns en ras som heter Japansk Spets så det är ju alltid ett alternativ i det fallet som ni gjorde. De är så fina!

Jag har ingen direkt erfarenhet av hundar - har alltid bara haft katter och kaniner, men jag har alltid velat ha en egen hund. Men, ja, det får bli när jag har mer tid och pengar. Längtar dock - går varje dag och säger att jag vill ha en hund. Ni ville ha en till, eller hur? Samma ras?

Ha en trevlig kväll!

Postat av: Sandie

Värd att läsa alltså?! =)

2007-11-28 @ 19:37:11
URL: http://chipset.webblogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback