En liten

Grannen kom in med en stor skäggig hund som började jaga Pollykatten. Stackars Polly blev livrädd, hon är inte van vid hundar som når henne när hon "gömmer" sig på fönsterbrädet.

Det hade varit så himla kul med en hund till, en liten en.

image1859image1860

Men, jag vet inte om det är en så bra idé. Ju fler djur desto större ansvar. Redan nu kan det vara trassligt att få djurvakter ibland, och det blir knappast lättare med en till. Jag vill inte sitta hemma resten av mitt liv hur underbart det än är med djur.. jag vill kunna resa och kanske till och med flytta utomlands någon gång.

Vad tråkiga dom är i svenska Top Model, det enda dom pratar om är hur den ena är bättre än alla andra och hur glada dom är över att någon annan gör något sämre.. eller som Margarita uttryckte sig om Hawa.. "hon ska veta sin plats".

(Bilder: google.se)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag skulle också vilja ha en hund, men har resonerat fram till följande - jag väntar tills jag får familj och barn. Känns som att man på någon vänster har mer tid med en hund då. Man är ju mer hemma om inget annat. Jag har en katt nu och man hänger ju upp sig mycket på den fast han klarar sig själv mycket mer än vad en hund gör. Men det är svårt att motstå de söta som tussarna :)

2007-11-18 @ 19:46:05
Postat av: evelina

var glad att du har en hund i af =( nej men ni hinner säkert med en liten till när ni fått göra allt det där ni drömmer om =)
blir det ingen usaresa förresten?

kram

Postat av: Anna

Pernilla: Hjärnan säger att vi ska vänta med fler djur, men sen kommer otåligheten in i bilden som säger nu nu nu ;)

2007-11-18 @ 20:46:20
URL: http://skaninginorrland.blogg.se
Postat av: fredriqa

ibland blir man så där sjukt hundsugen. jag vill så gärna ha en staffe till, men jag skulle aldrig orka med

2007-11-18 @ 20:54:51
URL: http://fredriqa.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback