Värme och välfärdssystem

18, 3 grader står det på termometern och solen har varit framme nästan hela dagen. SÅ härligt att slippa jackor, strumpor & vantar och slippa skynda sig inåt och hemåt för att man fryser.

Dagens föreläsning handlade om olika välfärdssystem i världen, och jag får verkligen säga att jag tycker det svenska/skandinaviska verkar vara ett av de bättre. Troligtivs handlar det till viss del om att det är det jag är uppvuxen och van vid, men ser man dem bredvid varandra som idag så känns det verkligen som det system som ser till alla på bäst sätt, inte bara de som fötts i "rätt" familj eller har möjlighet att vara väldigt driftiga.
Men visst, jag måste också erkänna att jag någon gång när man försökt få tag på vårdcentralen i två dagar utan framgång varit beredd på att betala ett par hundra kronor extra till något privat för att dom faktiskt ska ha tid för en.
Kommer bli intressant att se vad som händer med Sverige de närmsta åren, för det kommer nog hända en hel del - mycket av det kommer troligtvis inte vara till min och många andras glädje.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaa typ iaf =) men det är bara för att han vill få till det, höhö... tror inte han gör det för MIN skull!
ja guuud vad skönt det låter! berätta gärna så jag kan sitta här och avundas dig =)
kram

Postat av: Lena

ja man får klura på nåt då ;)
ja fan vilken plan! Det gäller bara att man har kapitalet för det. Jag var ju nästan på väg att läsa till massör, men det får man ju betala ur egen ficka. Så det blev lite väl saftigt. kring 50 000:- hade de höjt utbildningen till. sjuuuukt. Men vad säger du, starta eget kreativt företag? hehe

2007-05-21 @ 18:09:19
URL: http://elnasigrid.blogspot.com/
Postat av: Sophia

precis så man ska hålla koll på ens kropp! Nu är jag mer noggrann än någonsin eftersom jag enligt undersökning av mina leverfläckar har en del som är lite "oroliga" och vid senare tid i livet kan bli malignt melanom (hudcancer) så nu för tiden solar jag mycket säkrare än förut :)

2007-05-21 @ 19:02:35
URL: http://kortashorts.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback