Sommaren som student

Idag är jag förbannad. Dagen började halvdant med en konstig dröm, som jag först vaknade av. Andra gången  jag vaknade så vart det någon hurtgubbe som ringde på min mobil och tyckte det var väldigt märkligt att jag inte var "Peter".

..Sen börjar jag, eller börjar är väl inte rätt ord, för diskussionen har förekommit lite då och då, men börjar för dagen fundera på vad f*n dom (= staten, csn och så vidare) har tänkt att studenter ska klara sig ekonomiskt under sommaren på. Jag börjar jobba i slutet av juni, alltså har jag i princip två månader utan inkomst. Och så är det för många andra även. Man får sketna 3000 kr av csn i maj som man ska klara sig på fram tills slutet av juli.
Min logik kan inte på något sätt förstå hur det ska gå ihop.
Man kan väl inte heller kräva att vi som har pluggat en helt läsår ska arbeta VARJE dag av sommaren? Några veckors ledighet för att samla krafter är inte orealistiskt begärt.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vad är det för jobb du ska börja på? :)
ah oki, vad bra. Men vad var det för allergisk reaktion du fick? lät inte någe vidare

haha njäe, jag tror jag hoppar över det. Det får du nog göra själv :P hehe

Postat av: Mia

Usch jag vet, jag sitter verkligen i skiten, jag har sökt en massa jobb men har inte fått nåt än! PANIK!

Ha det gott!

2007-05-05 @ 20:47:34
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: Lene

på min csn-sida står det att jag ska få 5523 kronor nu i maj! kolla upp det!
hoppas allt löser sej

2007-05-06 @ 10:42:01
URL: http://faktalene.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback