Morgonrutinerna

Blev utmanad av dela med mig av mina morgonrutiner. Jag blir tvungen att presentera två olika scenarier.

1) Mobilen ringer. Jag hoppas i mitt sovandes tillstånd att det är A:s mobil som försöker väcka honom. Jag inser att det är min och börjar muttra lite för mig själv. Bankar in snooze-knappen och fortsätter sova en stund. Snoozen ger sig inte och det känns som att den ringer en sekund efter jag somnat om. Inser att det är lika bra att gå upp. Snubblar alltså upp till köket för att dricka ett glas juice. Nästa mål är badrummet; krockar mest troligt med en dörr eller liknande på vägen eftersom mina ögon är som en grävlings vid den tiden på morgonen. Morgonbestyr i badrummet och mascaran lyckas alltid hamna någon annanstans än vart den ska vara. Ännu lite fler svordomar. Efter sisådär en 15-20 minuter börjar jag vakna till lite lite grann och kan få i mig en ynklig macka i bästa fall.
Klockan börjar bli mycket och jag funderar på varför man inte kan gå till skolan iklädd morgonrock och tofflor, det skulle väl vara helt okej? Eller kanske en dunoverall med inbyggd kudde.
Aja, kollar iaf termometern lite snabbt och tar på mig något som alltid lyckas bli för kallt ändå. Men åtminstone mer klätt än morgonrocken. Redo för dagen, så gott det går.

image300


2) Underbara sovmorgon! Vaknar lagom utvilad och Nikkipikki studsar upp i sängen för morgongooos. Går upp och sätter på datorn i lugnan ro, kokar en kopp kaffe och kikar genom posten. Väljer ut det som verkar kul och lämnar resten åt bättre tider. Äter någon frulle som jag faktiskt är sugen på till skillnad från i scenario 1 där det blir det lättaste och snabbaste. Går ut i lugn och ro med doggiewoggie och fortsätter sedan chillandet.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback