Matvanor

Med risk för att bli anmäld till Lyxfällan ska jag nu avslöja att jag nyligen köpte 225 gram jordgubbar för 30 kronor.
Ungefär 3 kronor per gubbe alltså. Men dom låg där under strålkastarljuset och såg så goda och somriga ut att jag var tvungen. Och det var verkligen gott. Inte lika gott som en nyplockad gubbe direkt från landet. Men nästan.

Igår åt jag extremt onyttigt hela dagen. Till frukost ett litet polarbröd med skinka. Lunchen bestod av en extra flottig baguette från skolans kafeteria. Sedan åkte vi förbi Frasses och kunde inte motstå att äta middagen där. Mot kvällen bjöd Kicki på chokladmuffins och kaffe. Så så var det med det.
Men jag vill inte bli en trött och orkeslös köttbulle, så idag har vi varit rätt duktiga faktiskt. Gröt till frukost, fika med nötter och frukt. Middagen blev en av A egenhändigt komponerad pastasås med sin grund i det
här receptet.


image308




Kommentarer
Postat av: bea

Jordgubbar är ju så underbart gott verkligen^^

Postat av: Veronica

Maten ser smarri smarri ut!

2007-05-17 @ 23:54:58
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: Ejjm

Den där pastan ser hemskt SUPERGOD ut.. Vill ha.. NU!! Ska checka det där receptet!
Lagar du mycket mat? Kanske har fler goa recept (favoriter?) att posta på bloggen eller skicka mig eller nåt? Nyttigt helst men, jag tar gärna emot vad som helst. Älskar att laga mat, och vill gärna samla på mig nya recept! :)

2007-05-18 @ 08:28:43
URL: http://ejjm.blogg.se
Postat av: jeanette.

*drool* gud så hungrig jag blev nu... :P

2007-05-18 @ 13:50:55
URL: http://www.aboutjeanette.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback