It´s all about balans

Ibland får jag dåligt samvete för vår prinsessa. Ni vet när man vaknat tidigt på morgonen, suttit på en lång föreläsning och sen kommer hem och bara vill lägga sig på soffan. Men då har man en hund som har legat och sovit i ett par timmar och är pigg som en nötkärna. Då hade jag gärna haft mer ork och engagemang - ta en riktig långrunda, träna något och så vidare. Istället känner man mer hur man släpar sig efter kopplet för att hinna med i hundens tempo och tänker på hur skönt det hade vart med den där soffan och en kopp té.

Jag tänker mig att det är ungefär det samma när man får barn. Att det ibland är svårt att hitta balansen med tidsfördelning och engagemang mellan sig själv och andra människor..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen det där. Och så får man så dåligt samvete så det bara skriker om det. Dock tycker jag att det är bättre under sommaren för då är det lättare att ta sig ut själv med... Vintern är det hopplöst. Fy.

Postat av: Frida

Har själv aldrig beställt någonting därifrån men det verkar som att de shippar nästan vart man vill :-) Kram från Frida

2007-05-03 @ 18:29:50
URL: http://friedas.blogg.se
Postat av: Lena

ja det är ett ständigt dilemma det dära. Som sagt, det gäller att hitta den egna balansen...

Ja få se nu, på söndag är jag upptagen. Ska käka tacos på Starz :) tjohoo, sen på lördag är jag lite difus på. Ska meddela sen hur det ser ut då :)

2007-05-03 @ 18:31:53
URL: http://elnasigrid.blogspot.com/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback