I am the Twin


Jag är inte mycket för hokuspokus, spådomar och dylikt. Men när det kommer till stjärntecken är det riktigt ofta det stämmer, och det är ganska coolt. Jag själv är ett utmärkt exempel på en typisk tvilling.


image209                    TVILLINGARNA 22/5 - 21/6


Den typiska Tvillingen är mångsidig, humoristisk och utåtriktad, tycker om att diskutera och att utbyta tankar och idéer. Sociala kontakter och omväxling är ett livsvillkor, liksom intellektuell stimulans och rörlighet. En vid och brokig bekantskapskrets hör till bilden samt en ständig strävan efter nya upplevelser. Tvillingen älskar att resa och tenderar att vara lite rastlös.
Den som är präglad av detta lufttecken brukar ha många projekt på gång och trivs bäst med flera bollar i luften samtidigt. Man brukar säga att Tvillingen är något av en mångsysslare, som sällan har tålamod att riktigt fördjupa sig i en sak utan hellre vill veta lite om mycket. Baksidan med denna flexibla karaktär är tendenser till ombytlighet.
Tvillingen har ofta svårt för att bestämma sig och har en benägenhet att skjuta upp problemlösningar till sista minuten, men brukar alltid hitta någon finurlig lösning och klarar därmed de flesta situationer. En stor tillgång är den humoristiska, fördomsfria läggningen. Tvillingen dömer aldrig någon utan försöker att se saker och ting ur olika synvinklar.
En lättsam, anpassningsbar läggning är kännetecknande samt en ungdomlighet som brukar bevaras långt upp i åren.
Tvillingen är mycket kommunikativ och laborerar gärna med tankar och idéer. Här finns emellertid en tendens att bygga luftslott, varför de flesta uppslagen stannar på idéstadiet. Men innan Tvillingen hunnit reflektera över det, är i regel nya projekt på gång!
Tecknet styrs av den snabba planeten Merkurius. Det gör Tvillingen vaken, smidig och snabbtänkt. Den som är präglad av detta vetgiriga tecken har i allmänhet lätt för att lära och är duktig i att uttrycka sig, antingen i tal eller skrift, eller kanske rentav båda delarna. En stor del av Tvillingens liv går ut på att söka och förmedla kunskap.
Rutinarbete är ingenting som lockar. Tvillingen behöver ett omväxlande, stimulerande yrke och söker sig vanligen till något verksamhetsområde med anknytning till kommunikation eller förmedling.


Lånat från www.annagranberg.com

Och, om någon har en smart förklaring till varför stjärntecken ofta stämmer överens med verkligheten så är jag idel öra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

NU har jag jobbat o slitit =) jobbar ju dygnspass, så inte hemma förrän idag igen!

jag tror på det där med horpskop, kanske inte i tidningen direkt men... jag har läst en hel lten bok om oxen, och ALLT stämmer...lite läskigt! Har läst om skytten men, eftersom Fredrik är det, och hans stämmer så jäkla bra till honom med!

händer nåt skoj i helgen??

kram

Postat av: Nesrin

Barn/ungdomar låter väldigt bra..:)...men det finns så mycket att välja mellan så man vet inte riktigt vad det kommer bli..:P
Haha eller hur att vara ledig är inte helt fel!!..men man vill ju allt köpa lite grejer under sommarlovet och sen så vill man ju ha pengar till att gå ut..;) Eller spara pengar till en resa..åå va skönt!!!!

2007-05-04 @ 20:13:46
URL: http://nesso.blogg.se
Postat av: sanna

åh du den där länken fick mig att gråta! hur fin som helst gumman! man måste alltid tänka på djurens bästa! och inte vara ego..
men som de ser ut nu så ska vi åka å prata med olika vetrinärer och höra vad dom säger..
man vill absolut inte förhasta sig!

just nu sitter jag här hos familjen och hunden sitter här bredvid med huvudet i mitt knä och han bara tittar lite ndrande på mig!

Ha en toppen helg tjejen

va rädd om dig!

kram S

2007-05-04 @ 21:33:01
URL: http://sanna86.blogg.se
Postat av: Karin

Jag är tvilling mer än hälften av den texten stämde asbra på mig.. Ganska coolt :P

2007-05-05 @ 21:57:08

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback