Operation: freaking-morrnar

Jag kämpar för att inte stänga ögonen och lägga mig ner och viiiila en stund.. Har lovat mig själv och även A. att inte sova i eftermiddag. Vilket har blivit en vana för mig när jag vart uppe tidigt; sover ett par sköna timmar på eftermiddagen och sen är det stört-omöjligt att somna på kvällen såklart..som inatt låg jag vaken till 3- halv 4 och vände och vred på mig, sen vart det för varmt, för kallt, obehaglig kudde, allt var fel för att jag inte var sömnig och såklart känner man sig något stressad när man ska upp klockan 7.
Var ute med Nikko-vovven nyss och det här vädret är INGET BRA hundväder! Det är slaskigt överallt och Nikki blir kolsvart om mage och tassar efter ett par sekunder. Bara idag har hon fått duscha redan tre gånger och golvet är täckt av grus trots att vi är så noggranna med att duscha henne.
Jag är ju verkligen ingen sån där vår-galning, men idag när vi satt och lunchade utanför skolan var det grymt skönt får jag erkänna, solen riktigt brände på och det var alldeles vindstilla - blundade och tänkte mig för en sekund att jag låg på beachen i något exotiskt land med utsikt över turkost vatten istället för en istäckt damm.

Upptäckte den här låten för ett par dagar sedan och me like!
http://www.youtube.com/watch?v=uzA0nG_PurQ
Vad tycker du?

Får passa på med ett boktips också när jag ändå är igång. Linas kvällsbok 1 & 2. Såg att den hade fått bra kritik men hade inte särskilt höga förväntningar och trodde mest att jag skulle läsa 2 sidor för att sedan inse att den var nog inte så kul om man är över 15 bast, men den var skitbra! Roligt skriven och jag blev helt inne i den och färdades tillbaks till högstadiet och första året på gymnasiet och minnen från "mitt" internat!
läs den! Visst går den på bio nu med? Måste tvinga med ngn isåfall..fast böckerna är alltid bäst.

image34

Just det, var på stan en sväng tidigare.. köpte en klädvårdsrulle som det så fint heter, och det var allt! Är helt fast i nätshoppingträsket insåg jag när vi traskade runt där bland butiker och klädhängare. Varför gå runt där och svettas och kränga av och på kläder när man kan sitta hemma bekvämt i en fåtölj och klicka hem massa fint? Och sen prova i lugn och ro hemma? Det är väl en sak om man har extremt mycket ledig tid, då är shopping ett fint tidsfördriv men nuförtiden blir jag mest stressad av att springa runt och fram och tillbaks på stan.

Dags för middag snart, ska göra en riktig go-middag med lax och sen hälla i mig ett par koppar kaffe till och INTE SOMNA!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback