Morgonkaffe & tentanerver

Tisdag 10.41
Sitter här med min kaffekopp och fryser. Ute ser det ut att vara riktigt varmt iaf. Minns knappt hur Umeå ser ut utan snö, det blir som en helt annan stad.

Tentanervositeten börjar smyga sig på, som sagt vår första skriftliga salstenta och det känns såklart lite läskigt. Så nu måste jag verkligen sätta igång och plugga. Idag har vi handledningsmöte (har inte kommit på några intelligenta frågor ännu..), men det känns alldeles för tidigt, hade velat ha mer tid att gå igenom saker och ting innan.. Fast visst, med tanke på att vi har ca 5 min per person spelar det ingen större roll. Sen ska jag lägga upp en "studieplan" för hur jag ska läsa fram tills tentan! Sen vet vi ju alla hur duktig jag är på att hålla dom där egengjorda schemana men det känns som en bra början iaf.. (+ att man myglar bort lite faktisk pluggtid:)
Läste tenta-infon igår och till min fasa står där att vi kan ha miniräknare med oss! Miniräknare = matematik och dom kommer sääkerligen klämma in någon galen matematisk fråga i det hela. DET gör mig knappast mindre nervös..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback