Fältstudier / volontärresa

184631-12

Så otroligt fin bild! Tyckte den passade bra till dagens tema: Att åka eller inte åka iväg på fälstudier, och isåfall vart?
Det var info-träff i skolan idag om fältstudierna och det fick verkligen igång mina tankar, tiden går fort och ska man åka så får man börja planera det snart. Jag är kluven, jag vill sk*tgärna men samtidigt så är jag inte helt övertygad om att jag vill lämna A. och djuren över en månad. + diverese andra saker.
..Och så funderar jag på vilket land isåfall? Det finns för mycket att välja mellan.. ordnar man det själv så kan man åka precis vart man vill. Viktigt för mig är att jag ska kunna kommunicera någonlunda där jag är, är man dessutom på ett barnhem tex så är det inte särskilt troligt att barnen i Kina kan engelska.. så det lutar åt något engelsktalande land. Men jag vet inte.
Sen är det också grejen med att jag helst inte åker själv. Det ska gärna vara någon/några fler som vill till samma ställe så man har stöd av varandra (särskilt om man hamnar i ngn jobbig situation).
Nu blir det intensivt funderande ett tag. Har du några bra åsikter eller rekommendationer/erfarenheter så tas dom gärna emot!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej hej, Går i samma tankar som du vad gäller volontärresa. Har du kanske redan varit i väg? Såg att det var ett tag sen du skrev inlägget...

2007-09-06 @ 07:39:40

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback