Medveten. Och norrländskt

Idag har jag varit mycket medveten. Handlat medvetna saker. Nu tänker jag på min lilla viktuppgång då alltså.
När jag var törstig köpte jag en Sprite Zero. Till kvällsmat köpte jag fil, bananer och light-ost.
Som dricka till morgonkvällen köpte jag torrt vitt vin istället för kaloribomber till drinkar. Go mig!
Det råkade visserligen slinka ner en liten Parisare till lunch.

Nog talat om det, 1,5 kg får inte ta större plats än såhär ;)



Jag funderade lite på vad som är typiskt norrländskt för mig, om jag skulle berätta för någon i Skåne om små skillnader vad det skulle vara då (bortsett från dialekt och uttryck).
- Parisare är en sådan sak. Det hade jag inte ens hört talas om före vi flyttade hit. (Falukorv i hamburgerbröd för er som undrar).
- Trocadero är en annan. Det finns överallt här. I Skåne ingenstans.
- Crocs. Umeå åtminstone är invaderat av Crocs i olika färger och modeller. När som helst, var som helst.
Dom finns såklart även nere i söder, men mest då på folks fötter i trädgårdarna.
- Våren i Skåne. Då bokstavligen talat kastar sig alla ut i solen och vägrar gå in förrens det är natt och iskallt. Här uppe tar man det lite mer sansat, vilket jag personligen tycker är väldigt skönt. Å andra sidan är det såklart varmare i Skåne också.
- I Skåne finns det dansk pölse, i Umeå äter man långkorv.

Kommer du på något mer?


ps. Min dator fnattar igen.. snart sätter jag ut den på Blocket för en femma.




Kommentarer
Postat av: Anonym

man ska faktiskt ha en vikt +- 2 kg för om man äter mkt en kort period går man upp kanske 2 kg, men det går man ner lika fort. så du som varit på semester behöver nog inte oroa dig!

Postat av: Carolita

Parisare lät inte gott! Blääää jag ryser bara jag tänker på falukorv!

2007-06-16 @ 08:03:14
URL: http://chululi.blogg.se
Postat av: Anna

Rullpizza är något som jag endast sett i Ume...det finns absolut inte här i Skåne iaf..=)

2007-06-16 @ 16:57:43
URL: http://annalollo.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback