5 juni

Gomorrn! Vad skönt det är att vakna och inte ha något man måste göra. Äta frukost i lugn och ro sen bestämma vad man ska hitta på.
Det är konstigt, det är ett halvår sedan vi var här nere men när man väl är här är det som att tiden stått mer eller mindre stilla (bortsett från några nybyggda hus och affärer som bytt plats på stan). Här känner vi till varenda liten gata och gränd, vi har minnen från ställen vart vi än går - det är onekligen något speciellt med ens uppväxtsstad och så kommer det förmodligen alltid att vara. Men samtidigt, eller kanske just på grund av det så hade jag inte kunnat bo här hela mitt liv. Min inställning något av att, varför stanna på ett ställe när det finns så många andra att upptäcka? I slutändan kanske det är uppväxtsstaden man väljer ändå men man kan ju inte veta att det verkligen är där man vill vara om man inte har provat annat?



Ikväll ska jag träffa
Frida och snicksnacka hela kvällen lång, det ska bli supermys. Kanske blir en flaska vin med om vi känner för det.
...nu ska A få sin dator i alla fall, han sitter och ger den (observera datorn, inte mig) suktande blickar.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj va långt du rest till Lund om du är från Umeå=) Har du kul i skåne då=)


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback