Vi och de tyska turisterna vallfärdar till älgfarmen

Direkt efter jobbet åkte vi med våra gäster i fullastad bil till Bjurholm och älgfarmen för andra gången under min tid här i norr. Första gången var i vintras när vi turistade med J & T då vi fick hela turen med diabildsvisning i 90-tals anda, en inlevelsefull guide och hälsa som hastigast på två eller tre av älgarna. Nu var det mycket mysigare eftersom de hade valpar som var så bedårande. Men zoo´n, djurparker, älgfarmer..vad det än är när det gäller vilda djur i fångenskap är trots allt vad det är och det häftigaste är ju att se en älg i sitt rätta element. Dock verkar de här älgarna inte lida särskilt mycket, de får god mat, har en inhängnad skog att röra sig i och mycket löv att tugga på.
image854
image855

Efter älgbesöket vart vi nästintill svimfärdiga av hunger så vi åkte direkt till
Thaiköket som har helt fantastiskt god mat. Personalen där är dessutom jättegulliga, synd bara på läget - restaurangen ligger utanför stan i ett rätt trist höghus.

Nu ska jag göra som Polly och lägga mig raklång på sängen och bara chilla. Imorgon blir en lika lång dag som idag och sen....på måndag är jag LEEEEEDIG!

Kommentarer
Postat av: Mia

Skolan börjar den 27e Augusti för mig :) Så lite mer än en månad kvar :D

Postat av: Egoina

Regina, men det får du inte säga till någon :P

2007-07-21 @ 21:26:03
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Fanny

Söta! :)

2007-07-21 @ 22:39:42
URL: http://ddafo.blogg.se
Postat av: Carolita

Riktigt söta ju!
Tror inte att jag stått så nära en älg faktiskt...
Svar: Visst kan man bli lite sugen på ett barn ibland?

2007-07-22 @ 00:23:23
URL: http://chululi.blogg.se
Postat av: evelina

åååå vilka söta!!!! jag vill med klappa älgar!! finns dom tama i ume alltså?
krama på dig som e duktig o jobbar en söndag!!

2007-07-22 @ 11:54:32
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Ankie

Hur tar man sig till den där älgfarmen? Går det att åka buss dit?

2007-07-22 @ 15:11:53

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback