Tisdag 07.52

Släääpade mig med sömniga steg till jobbet för en stund sedan och har kokat lite kaffe, jag vet inte vad jag gör för fel med den här bryggaren men den smakare värre än illa! Igår smakade den för mycket och beskt och idag är det bara vattnigt och sunkigt.

Jag har en dagens uppmaning till alla er som har körkort. Nästan vid vartenda övergångsställe så stannar de flesta bilar och bussar visserligen snällt som de bör göra, men efter att man kommit över halva övergångsstället så börjar de köra och kör nästan över hälarna på en. Det här irriterar mig. Särskilt 1) på vintern när det är halt och folk halkar lite här och var 2) när jag är ute med hunden som kan få för sig att hoppa bakåt = livsfarligt. 3) när det gäller äldre människor som inte är så smidiga i kroppen. Det handlar om några ynka sekunder att vänta och så är problemet löst.

Godmorgon förresten ;)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback