Maryo gästbloggar från Filippinerna

Mary skriver i sin resdagbok från Filipperna där hon är och lär barn svenska. Jag känner att fler måste få ta del av hennes äventyr och därmed är hennes senaste rapport just här.

I must tell you at once!

Det finns några saker som jag verkligen känner ett brinnande behov av att dela med mig av;

-Det finns en restaurang här som har öppet 25 timmar om dygnet. Alltså, jag är sjukt imponerad!

-Den låt som för alltid kommer att påminna mig om min tid här är 'Average Joe' med Y-Not. Om ni inte redan har hört den så rekommenderar jag er att fixa fram den så fort som möjligt, det är en himla fin bit.

-Jag har köpt ett par rosa mjukisbyxor, eller rättare sagt mjukisshort. Jag vet inte vad som hände, jag föll offer för den enorma hysterin kring rosa glittriga (ja, de är glittriga också...) kläder som råder här. Ni hade gjort likadant!

-Jag har aldrig i hela mitt liv umgåtts så mycket med barn tidigare, inte ens när jag jobbade på dagis. Så när jag kommer hem är jag kanske tvungen att byta ut er alla mot en skara ur en yngre generation.

- Det kommer en stund för alla då man måste rucka på sin övertygelse gällande rättstavning. Jag lär barnen skriva mej och dej istället för mig och dig. Jag fick nämligen väldigt svårt att motivera dess uttal annars när de (ja, de får också skriva dom) ställde mig mot väggen. Jag förlorade striden och erkänner mig slagen krigare.

- En frisyr som är mycket populär bland killar här är att ha lite halvlångt hår och ta endast det håret högst upp på huvudet och sätta upp i en tofs som en fontän av hår typ och låta resten hänga ner. Ja, jag vet att jag är ett hängivet fan av tofsfrisyrer men alltså, detta kan inte ens jag tycka är läckert.

-När man har dragit ett roligt skämt, eller om någon annan i sällskapet har dragit ett roligt skämt, så ska man helst göra high five med personen närmast. jag kommer alltid ihåg det för sent och ser istället mycket förvånat på handen som är höjd mot mig, till sist brukar jag få ett slag på knät istället.

Kommentarer
Postat av: jenni

nån du känner?

Postat av: Mia

Jadå, vi har haft supermysigt! :) Jag är ännu med Henrik, han åker hem först på Torsdag :)

2007-07-17 @ 18:39:07
URL: http://miizing.blogg.se
Postat av: Anonym

ahah! skrivtalang där =)

2007-07-17 @ 18:54:28
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback