Fredag, fredag

184631-3

Vi flyttade nyligen och levde i det här (se ovan) flera dagar. Det var ingen angenäm upplevelse. Är glad att hantverkarna var så trevliga som dom vart iaf, annars är det inte alltid så kul att ha folk hemma hos sig som tagit ens lägenhet i besittning. Lägenheten är nu mycket fin & I love it, bortsett från att jag/vi saknar våra söta grannar Jenni och Thomas på Korpan.

Det börjar bli varmare och varmare här, idag är det BARA -14, och smart som jag är så gick jag ut utan långkalsningar (läs: tjocka strumpbyxor) eftersom det såg såå lite ut på termometern men det resulterade ju såklart i att jag höll på att frysa fettet av mig.




Dagens bästa idag är att det är bio-night/jtejkväll ikväll.. Vi ska ut och käka och dricka ngt glas vin och sen gå på bio! Ska bli skitmysigt!

Dagens sämsta idag är att jag vill beställa ett par snygga byxor från LaRedoute, men att vara kort och samtidigt inte kunna sy är den värsta tänkbara kombinationen. Alla byxor förutom jeans som vissa affärer syr upp när man köper dem, är ca 3 meter långa och det funkar inte på mig! Är så less på det.
   Vill även passa på att klaga (nu när jag kommit igång) på att det inte finns några hundbajskorgar i denna staden.. Varför? Påminn mig om att jag ska ringa till kommunen och klaga på det. Vi hundägare får springa runt med bajspåsen i handen hela promenaden och sen kasta den typ i papperskorgen hemma...mycket fräscht!

Dagens aktiviteter - plugg, plugg, plugg. Straffrättsseminarium nästa vecka, så det är det som gäller nu! Ska läsa en hel del idag och fundera kring uppgifterna.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback