Första inlägget

Herregud vad det är kallt idag! Runt - 20 och ni i söder kanske tror att skola, jobb o.s.v .ställs in när det här sådan här kyla men NEJ - det gör det då inte. Jag har både haft seminarium i skolan och sedan jobbat. Jobbade där jag minst brukar vara idag och skulle dessutom ta stängning, hade mycket dålig koll på läget - men turligt nog känns det som att det gick rätt bra ändå...men oh vad jag önskar att folk här i världen kunde vara lite gladare. En del har sådan ilska över småsmå grejer att man verkligen undrar vad felet egentligen är.

Åter till kylan. Det är såhär att jag nu i tja, kanske tre veckors tid har försökt hitta ett par thermobyxor (på norrländska: täckbyxor). Jag har varit runt i alla tänkbara affärer - jag har tom gått så långt som till Ica Maxi! Alla thermobyxor under ca 2000 kr är antingen slut i min storlek eller sitter som en svart sopsäck som man klippt hål i. Min käre sambo suckar  åt mig och förklarar tålmodigt efter X antal thermobyx-affärer att sådana brallor är inte tänkta att vara SNYGGA, de är varma och praktiska! Men jag vägrar ge med mig. Jakten forstätter alltså..

Nu ska jag leka med vovve och hennes blå IKEA-boll!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback